dinsdag 12 augustus 2008

mijn eerste quilt

Hierboven mijn eerste quilt, inderdaad.. gelijk begonnen met een plaid voor een 2-persoonsbed. Heb dit gemaakt volgens de techniek van puntje naar puntje.. maar kreeg de punten van de driehoeken toch niet mooi in het midden. Ben er erg mee aan het knoeien geweest en heb tenslotte midden op de punten mooie knopen gezet.
Had er echt nog geen verstand van.. en heb er wel een tussenvulling in zitten maar daarna pas de randen er om heen gestikt.. en ja.. die heeft dus ook geen vulling. Heb het gedeelte wat op het bed ligt wel doorgequilt.. de randen dus niet.
Ondanks alles kreeg ik er toch lol in.. en zal deze plaid dan ook niet snel weg doen. Momenteel ligt deze nog op ons bed.. in de toekomst zal dit vervangen worden door een plaid gemaakt van Midgetblocks (waarschijnlijk in combinatie met Dear Jane).

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt ook niet het makkelijkste blok uitgezocht voor een eerste quilt. Maar ik heb ook zo zitten knoeien in het begin. Zonder snijmat en liniaal, met malletjes van schuurpapier
Het gaat nu wat sneller.

Kieny The Dutchlady zei

Je durfde wel hoor gelijk al een 2-persoons quilt maken. Ik denk dat we allemaal zitten te stuntelen in het begin en zo lang we de moed niet opgeven geeft dat ook niks, van onze fouten leren we.

quilting Jeannet zei

Ik vind het toch een prachtige quilt Jolie zo als hok daar op het bed ligt.

groetjes, Jeannet