donderdag 9 oktober 2008

wandkleedje klaar




Het wandkleedje nav een schilderij van Ursula van Maaren is klaar. 25 x 31 cm. Zie ook http://patchworkjolie.blogspot.com/2008/08/ufo-of-te-wel-in-wording.html Moet er alleen nog een mooi latje of iets dergelijks voor halen om op te hangen.

Voor de foto maar even een oude breinaald gebruikt en dik garen.
A wallhanging. Ursula van Maaren from the Netherlands made this painting and I asked here before or I could use this for a wallhanging. This is the result.

Heb inmiddels ook de sneeuwmannen voor april-mei en juni klaar maar een foto daarvan komt nog wel.. evenals weer 3 Dear Jane blokken.
Three more snowmen are finished and again 3 Dear Jane blocks. Photo,s later!

Ben momenteel de laatste hand aan het leggen aan een panel met pompoenen.. te zien op de bovenste foto.
Niet echt "mijn werk".. geef toch meer om het echte patchworken.. dit is eigenlijk alleen maar quilten ... een rand er langs.. en klaar.
Toch is dit panel wel speciaal voor me.. zag het hangen bij de patchworkwinkel in Oldenzaal Lohuis-Tijhuis toen ik daar vorig jaar was .. vond het erg mooi.. en kreeg dit van mijn moeder.
Dit is trouwens de enigste patchworkwinkel die ik ooit heb bezocht.. Had er natuurlijk van gehoord.. dat er winkels waren met heeeel veel lapjes en.. en... en.. En heb er dan ook mijn ogen uitgekeken.
Je wordt er alleen wel erg hebberig van :-)
Van een klein panel moet ik nog een paar dingen doorquilten en kan daarna beginnen met het afwerken.. dus dat schiet ook op.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi!

mieke zei

leuk de berenblokken jolie.

Kieny The Dutchlady zei

Ik vind je wandkleedje prachtig geworden. Ik heb zelf nog nooit zoiets gedaan maar lijkt me leuk om eens te proberen. Vorig zomer was ik ook bij Lohuis, mijn schoonmoeder woont in Borne, dus in de buurt. Ja, je wordt er heel hebberig van als je al die mooie lapjes ziet:-)

Anoniem zei

mieke zei...
heel mooi het kleed van ursula, echt.

de pompoenen, zijn leuk. is ook niet echt mijn ding.
maar ik zou het ook absoluut maken, als ik het zou krijgen.

groetjes mieke

Anoniem zei

Je wandkleedje is erg mooi geworden, en de pompoenen zijn zo sfeervol, lekker herfst!

quilting Jeannet zei

Mooi Jolie,
Ik ben jaloers op de tijd die je hebt om iets te maken, heb er net een berichtje over op mijn blog geschreven, druk, druk, druk etc....
groetjes, Jeannet