dinsdag 29 juni 2010

30 juni... de dagen vliegen voorbij

De dagen vliegen voorbij en ondanks de temperaturen ben ik elke dag wel wat aan het patchworken. Het wandkleed met de poezen is bijna klaar .. nog wat quilten en daarna kan er een blauw randje omheen.

The end of June .. days are going fast. It,s hot in Marmaris but still I am doing some patchwork .
The small wallhanging is hardly finished.. a little bit more quilting and a small border is left.
De BOM van Guute http://quilthoekje.blogspot.com/ vordert ook langzaam. Er is momenteel een nieuwe BOM gaande maar ben zelf dus nog bezig met de "Flower in my heart".
In the meantime working on "The flower in my heart" a BOM from Guute

Ben 22 juni 50 jaar geworden en mijn moeder heeft voor deze gelegenheid dit wandkleed voor me gemaakt. Dit zal dan ook een speciaal plekje krijgen.
June 22 was my 50th birthday. My mother made this wallhanging for me.. off course this one is very special for me.

Ben daarnaast lid geworden van een Yahoogroup http://groups.yahoo.com/group/fibermail/ en ben begonnen om een fibersampler te gaan maken. Heb inmiddels 8 blokken gemaakt en zal volgende maand een foto plaatsen. Het worden blokken van ca. 15.5 cm.. en er worden allerlei technieken in verwerkt. Het spreekt mij erg aan.
I became a member of a Yahoogroup and started to make a sampler of blocks in 6.5 inch.
Made 8 blocks and will put a photo next month. I like this sampler because there are a lot of different styles
Zoals beloofd ook de foto,s van de patchworktentoonstelling van ons groepje in Marmaris.
De eerste foto,s zijn van de "buiten tentoonstelling" en verderop van de tentoonstellin die binnen werd gehouden. Er zijn ook foto,s te zien van werkstukken die andere dames hebben gemaakt met hun "schildersgroep" - "borduurgroep" etc. etc.
In the winter in Marmaris a few ladies and myself are doing patchwork together and at the end there was a small exhibition. One day outside in a small district what belongs to Marmaris and three days in Marmaris itself.
Some other ladies are painting together.. other ones embroidery etc. etc.



8 opmerkingen:

katrien zei

Alsnog proficiat met je verjaardag.
Mooie blokken van Guute's BOM.En de poezen ook al leuk.

Chris zei

Hallo Jolie. Leuk dat je op mijn log reageerde. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, een mijlpaal! Ik wens je alle goeds toe voor het komende jaar. Je bent met leuke dingen bezig, de katten en die BOM, die vind ik ook enig. Groeten vanuit een warm Nederland.

quilting Jeannet zei

Jeetje Jolie, ook al 50! nog gefeliciteerd, wat een heerlijk quiltje van je meder met de 50 er op! ik mag er in augustus aan geloven, merk je er al wat van ??(lol) Wat maak je een leuk kattenquiltje, en ook je andere dingen zijn leuk om te zien. Hier is het momenteel ook erg warm.

hartelijke groetjes, jeannet

Marijke zei

Hallo lieve Jolie,
Wat een prachtige dingen waren er allemaal te zien op de tentoonstelling en niet alleen patchwork en quilts, maar ook borduur- en schilderwerk.
Dat schilderij met de klaproos was wel iets voor Nel.
Welke stukken waren van jouw hand en welk werkstuk ging de vernieling in ?

Lieve groetjes, Marijke

martine zei

Wat is je Red Delicious prachtig geworden.
En een mooie tentoonstelling.
Wat is het toch leuk dat er overal quilts gemaakt worden.

Francien zei

Lieve Jolie.

Zo af en toe kom ik hier eens even neuzen.
Wat worden je katten leuk!
En die bloemen op die zalmkleurige achtergrond zijn ook erg mooi.
Lijken wel mandala's:-)
Wat betekent BOM trouwens?

Lieve groetjes, Francien

Teena in Toronto zei

Very nice! I love kitties!

Happy blogoversary :)

Shirley zei

Och, heb ik je verjaardag gemist, alsnog van harte hoor! Wat een mooie blokken heb je gemaakt van Guute, ook al is het nu vast nog te heet om naald en draad te hanteren.